Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

Η ύφεση χτύπησε για τα καλά την ελληνική οικονομία και βρίσκει την αγορά τυχερών παιχνιδιών σε μια μεταβατική κατάσταση, χωρίς
κανένας να μπορεί να προβλέπει με ακρίβεια το μέλλον της. Ακόμα και αυτή η πρόβλεψη για το πόσο θα διαρκέσει η μεταβατική περίοδος είναι αδύνατη, σε μια χώρα που το προσωρινό πάντα έχει μεγάλη διάρκεια και συχνά μετατρέπεται σε άτυπο καθεστώς.

Η κυβέρνηση φαίνεται να μην έχει ξεκάθαρη πολιτική αφού και αυτή είναι προσωρινή και ανεξάρτητα από το αν η θητεία της παραταθεί θα λειτουργεί σε πολλούς τομείς με αναβλητικότητα καθώς θα προκύπτουν ενστάσεις όταν λαμβάνονται αποφάσεις που αφορούν τη χάραξη μακροχρόνιας στρατηγικής. Άλλωστε οι συνεχείς αλλαγές του αέρα στο οικονομικό τοπίο δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για χάραξη μακροχρόνιας στρατηγικής και ειδικά από τη στιγμή που διαρκώς τίθεται επί τάπητος το θέμα της απομάκρυνσης από την Ευρωζώνη ή το θέμα της πτώχευσης σε διάφορες μορφές και εκδοχές.


Αυτά τα σενάρια, όπως είναι φυσικό βάζουν εμπόδια στους όποιους σχεδιασμούς και οι εκάστοτε εκτιμήσεις για το μέγεθος της αγοράς και τις προσδοκίες που πρέπει να έχει η Πολιτεία ανατρέπονται. Υπάρχουν και τα πολιτικά προβλήματα, δηλαδή οι διαμάχες που δεν αφορούν την ίδια την αγορά αλλά προκύπτουν επειδή τα περισσότερα πράγματα σε αυτή τη χώρα περνάνε από το φίλτρο των πολιτικών διεργασιών, το οποίο θολώνει ακόμα περισσότερο το τοπίο, θα ήταν ευχής έργο να λειτουργούσε η ελληνική αγορά τυχερών παιχνιδιών χωρίς αυτά τα πολιτικά φίλτρα ώστε να αναπτυχθεί πάνω σε ρεαλιστική βάση, όμως φαίνεται ότι δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια στην ελληνική πραγματικότητα.


Επομένως όλες οι εκτιμήσεις πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον αστάθμητο παράγοντα των πολιτικών διαμαχών, ακόμα και σήμερα που η οικονομική κρίση αρχίζει να κορυφώνεται.
Εκτίμηση με βάση τις δυνατότητες και τις προοπτικές της αγοράς τυχερών παιχνιδιών μπορεί να γίνουν με ένα καλό ποσοστό επιτυχίας, επειδή υπάρχουν αρκετά δείγματα και ήδη γνωρίζουν οι περισσότεροι ότι το σλόγκαν που λέει ότι «στην οικονομική κρίση ανεβαίνει ο τζόγος» υπάγεται στη σχετικότητα και ίσως αγγίζει τα όρια του μύθου Αυτό παρατηρήθηκε στο παρελθόν σε οικονομίες που είχαν προβλήματα, αλλά και ταυτόχρονα είχαν τη δυνατότητα να υποτιμούν τα νομίσματά τους.


Στην ελληνική αγορά, τα τελευταία τρία χρόνια υπάρχει μια διαρκής πτώση των τζίρων σε όλα τα παιχνίδια, επίγεια και διαδικτυακά, και επομένως πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι η σημερινή πελατειακή βάση είναι σχεδόν αδύνατον να ανακάμψει σύντομα. Αυτό δεν σημαίνει ότι η αγορά δεν έχει μέλλον, όμως αυτό το μέλλον θα είναι διαφορετικό από αυτό που γνωρίζαμε. Οι διοργανωτές αναγκαστικά θα βάλουν νερό στο κρασί τους και το ίδιο πρέπει να κάνει και η Πολιτεία, που πρέπει να διαβάζει σωστά τα ίχνη που αφήνουν οι τζίροι, αλλά καινά τους αναλύει για να λαμβάνει τα σωστά μηνύματα.


Η έξοδος από την ύφεση δεν θα είναι μια εύκολη υπόθεση για την οικονομία και με αυτό το δεδομένο η ελληνική βιομηχανία τζόγου πρέπει να ρίξει το βάρος πρώτα στη διάσωση της πελατείας της μέσα από μια ανεκτή συμμετοχή ώστε να μην ενοχοποιηθεί ο χώρος, εξέλιξη που θα ήταν αρκετά δυσάρεστη για τις προοπτικές της. Οι νέες βάσεις της αγοράς πρέπει να απευθύνονται περισσότερο στη συνειδητοποιημένη και ελεγχόμενη συμμετοχή και σε μια τέτοια εξέλιξη θα μπορεί να μεγαλώσει και η πελατειακή βάση χωρίς δυσάρεστες παρενέργειες. Η αύξηση της πελατειακής βάσης στα παιχνίδια πάντα θα αποτελεί ένα νόμισμα με δύο όψεις και στην περίπτωση που οι διοργανωτές ποντάρουν περισσότερο λόγω ανταγωνισμού ή απληστίας στην ανεξέλεγκτη και καταστροφική συμμετοχή των παικτών η κατάσταση θα αποβαίνει διαρκώς σε βάρος της αγοράς και των ίδιων των διοργανωτών.

  πηγή: kingbet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου